måndag, oktober 03, 2005

P3 star

I fredags var jag en P3 star! Gick tillsammans med R och två vänner helt fridfullt på LLB-mässan då en P3-kvinna hoppade fram från ingenstans o frågade om vi tjejer ville delta i en tävling i radjon. Instinktivt sa jag nej. Sen började jag funder varför det vore så himla hemskt? Jag menar har jag klarat av att prata i riksdagen i direktsänt tv (Jag brukar dra min gräns där för det emotionellt nervösaste jag någonsin gjort. Tillägas bör att jag faktiskt bara frågade EN fråga under en EU-debatt men det var till G FRIDOLIN och direktsänt. FAKTÌSKT) så varför skulle jag inte klara av det här?

Så BARA för att jag tyckte det var hemskt så tvingade jag mig att säga ja. Å andra sidan var det inte enbart hemskt för det är en ganska kul grej att vara med i radjo o sen fick jag R att tävla mot mig. Men OJ vilken puls man fick upp. Dessutom blir jag så där lagom Käck och Glad när jag är supernervös. Väldigt likt en F&S aerobicledare. "Javisst!" "Tack, Tack!" "Hej och hå! Kämpa lite till!"

Hur som helst så gick jag o vann mot R. Men mer pga flyt än skicklighet. Så på fre ska vi va me i Flip eller Flop i MERA Radjo P3 Delux. HUJEDA MEJ!

Dessutom fick vi en finfin nyckelringsrem och en knapp; Jag hatar snigel.

Inga kommentarer: