söndag, oktober 16, 2005

Den Onda Fröken

Jag har återtagit min karaktär i Snövit som den onda drottningen med LYSANDE röda ögon. Dumma infektionen återvände så nu är det back to glasisar. Fast man kan gå omkring o se ganska farlig ut med sina laserröda ögon. Stackars gympatjejer kommer bli rädda imorgon för den Onda Fröken. Tur att jag är snällare än jag ser ut.

Vi hade extraträning i fre inför träningen. Nerverna var på helspänn och så var N, min frökenkompis som är tillfälligt ledig från gympan och därför vickar Underhållande Kamraten, så nu tänkte vi attans! Som det ser ut! Hon kommer tro att vi FÖRSTÖRT dem! Men självklart kör de små liven fristående som de a l d r i g kört förut. Man vill bara kyssa dem! Fast jag har mina misstankar om att deras tävlingsnerver kommer ge en hel del blackout imorgon. Nåja bara de har roligt under sina blackouts!

Och sedan är det självklart en fördel om de har ett par ledare som vet vad de pysslar med. De har de nämligen inte. När det var ungefär en kvart kvar av extraträningen (som vi hade tillsammans med den andra truppen från klubben som ska tävla i samma klass) får jag och Underhållande Kamraten en liten tankeställare. "Varför gör dem TRE övningar i sista mattvarvet..?"

J * V L A R ! Plötsligt slår det oss att eftersom vi blev uppflyttade en klass så glömde vi dubbelkolla i reglementet för den klassen. Paniiiiik! Underhållande Kamraten är nära ett nervsammanbrott "Nu börjar jag grina!" Men på med ett glatt leende och så klämmer vi käckt fram att "nu minsann ska vi ändra sista varvet och det kommer bli fantastiskt bra!". Jag är inte helt övertygad om att vi lyckades lura dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Vilken OLISTIG funktion; man kan ta bort en kommentar, men sen så SYNS det att man gjort det! O då blir man ju nyfiken i struten!

Du en en SÖTKORV, underbara varelse!