onsdag, november 01, 2006

växande människa i isande klimat


Igår hade vi en kurs i Komunikativt ledarskap. Riktigt intressant om hur vår identitet, profil och image hör ihop. Innefattade bland annat att välja bland massa knappar som sedan analyserades grundligt. Knapparna hamnade på ett bord och utan att veta vem som valt vilken försökte vi lista ut vad varje knapp sa om den människa som valt den. Min knapp var en svart platt knapp med symertriska lila cirklar inuti varandra. Jag var tydligen lite magisk och mystisk.. Men många knappar kunde man verkligen läsa in på 'ägarna'.

Intressant att få höra hur andra upplever en av allt jag 'sänt ut' under den här tiden. En del fick höra saker de inte alls förstod eller ville höra och mycket var nog lite bekräftelse på vad de hoppades att andra tyckte. De kan man väl säga att de lyckats med sitt sändande. Vi fick även prata med de vi ansåg vara mest olik oss och gissa bakgrunder och så.

Jag ska träna mig på att våga säga nej. Att man faktiskt får det och att ett ja sedan mer kan uppskattas och kännas mer ärligt. För övrigt är det snö och is överallt. Mina grå stövlar (som jag tyckte borde vara bättre än tygskor) har aldrig mött benämingen Räfflad sula. Bara en vurpa hittils. Men Zara o Corinne fick bogsera mig på mina skridskor imorse till skolan. Roger kom hit nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till att börja säga nej - det är bättre ju tidigare man lär sig. Mig tog det över 50 år och det var onödigt långt:) men nu börjar det funka.
Tänk på Emils pappa och håll dig varm om fötterna!
Kram
Mm

in-a-spacesuit sa...

Har vinterskorna anlänt nu? Med pussar och kramar? :)

xxxx