tisdag, november 28, 2006

tillbaka i skogen


Jag har hittat den perfekta julklappen till mig själv på http://www.folkuniversitetet.se/templates/Arr.aspx?id=92453. Det är en fotokurs för mig och Sture som låter jätterolig! Skulle vara kul o veta rent tekniskt vad man gör. Just nu blir det lite mer chansning och "Hoppsan! Men det där blev ju också bra."-sätt. Kul kul!

Har förövrigt varit på Bazar en helt vecka och praktiserat - väldans roligt men väldigt intensivt. Blev en väldig omställning från skolan i början men när jag acklimatiserat mig var det svårt att stoppa. Jag och mor satt och pysslade till sent natta i fredags - det fanns ingen HEJD på kreativiteten! Annars har jag gjort det mesta borta i studion; hamrat, slipat, spacklat, tapetserat (för första gången! Våd nr 5 och därefter blev riktigt bra), sytt massa gardiner, spikat upp gardiner (jojomensan, är det tv-fusk så är det), målat väldigt mkt, virrat runt på IKEA och köpt massa garderober, virrat runt ännu mer i Bandhagen efter en trä-affär, kört runt i hela sthlm i värsting Jakt-o-Fiske-Jeepen, skurit tummen, byggt ihop massa IKEA-möbler och fuskmålat halva väggar. Körigt men kul! Tyvärr är allt lite superhemligt så det blev inga bilder den här gången.

Ska tillbaka på tor o fre o jobba o sedan klippa lite hår, mysa lite adventsmys med flickorna o hälsa på en syster på sön som fyller år. Och nästa helg kommer troligtvis familj nr upp o hälsar på!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken BRA present! Om du vill så kan din julklapp vara med o bidra!

in-a-spacesuit sa...

Jättekul!

Låter alldeles ljuvligt att få kreativitera IHOP med någon en halv natt.

Anonym sa...

Var det inte Folkuniversitetet som hade den där kursen med dåliga lärare? På Högbergsgatan?

Betänk i så fall om du vill ge dem mer av dina pengar.

Anonym sa...

Akta andra tummen!

Morfar